EB parama liniuotė 100 mln perskirstymo pirkimo kitiems projektams

Europos Komisija (EK) pritarė Lietuvos siūlo iš anksto suplanuoto Europos Sąjungos (ES) lėšų, kad elektrinių ir dyzelinių perskirstomos kitoms investicinių geležinkelio projektų portalas “Delfi” informavo Finansų ministeriją įsigijimui finansuoti.

Planuojama, finansavimas 100 079 289 latų bus nukreipti į geležinkelių infrastruktūrą, keleivių prieigos ir paslaugų infrastruktūros modernizavimą (prijuostė rekonstrukcijos) ir dyzelinių vagonų atnaujinimus.

Pagal pasiūlymą Lietuvos ir EB teigia bent 21% investicijų turėtų būti nukreiptas į projektus, kurie skatina aplinką tausojančius ir modernias transporto sistemas, miesto ir priemiesčio plėtrą, pagerinti keleivių vežimo kokybę ir skatinti energijos vartojimo efektyvumą. Savo ruožtu 79% nukreipiama transporto infrastruktūrą, siekiant patenkinti aukštos kokybės ir saugos standartus, ir yra įtraukti į bendrąją Eurazijos transporto sistemos.

Planuojamos investicijos ES lėšų padės sukurti integruotą, multimodalinių, ekologišką ir tvarią transporto sistemą. Įgyvendintų projektų bus pagerinti keleivių saugą ir kokybę bei sumažinti kelionės laiką.

Tikimasi, kad AB “Lietuvos geležinkeliai” įgyvendins šiuos projektus: Keleivių prieiga ir paslaugų infrastruktūros modernizavimo, skirstymo stotys parkas signalizacija modernizavimo projektas Liepojos stoties signalizacijos modernizavimas kelio rekonstrukcija, rekonstruoti geležinkelio Rytų-Vakarų koridoriaus jungikliai pakeitimas dėl Rytų-Vakarų ir “Rail Baltica” koridoriaus pagrindinės duomenų tinklo modernizavimas “Rytų-Vakarų” koridoriaus.

Savo ruožtu, “keleivinis traukinys” planuoja modernizuoti riedmenis.
Apie 100 milijonų vertės ES fondų investicijų pagal Susisiekimo ministerijos atsakomybės Susisiekimo ministerija. Siekiant užtikrinti veiksmingą ir savalaikį įgyvendinimą investicinių projektų, šie projektai bus atliekami griežtesnės priežiūros.

Kaip pranešama, “keleivinis traukinys” ir Ispanijos kompanija “Construcciones y auxiliar de Ferrocarriles” (CAF) yra tarpininkavimo derybose procesas baigėsi be rezultatų, nes šalims nepavyko susitarti dėl atsiskaitymo. Na fotoelektros supranta kitų galimybių pritraukti finansavimą naujų traukinių pirkimo, tačiau vyriausybė sutiko, kad šis projektas numato 100 milijonų ES fondų bus perskirstyti kietųjų projektus.

Po kelių mėnesių derybų, nebuvo įmanoma pasiekti bendradarbiavimo versiją sutartį, kuri atitiktų traukinys pirkimų taisykles, kad gauti Europos Sąjungos sanglaudos fondo naujų traukinių pirkimo galimybę ir išvengti rizikos ar PV, o ne valstybės biudžeto, paaiškino Priedniece.

“Derybų metu buvo pasiektas didžiausias galimas balas, bet kai kurie susitarimo punktai šalys susitaria negali. PV nepalaikė apie sutartį, kuri ne visiškai atitinka pirkimo taisykles parašą, nes tai pakenktų ES fondų įsisavinimas ir gali sudaryti kliūčių per vykdymo”, sakė atstovė PV.

PV anksčiau planuota įsigyti 34 elektrinius traukinius ir septynis traukiniai. Iš viso išlaidų įsigijimo pirkimo buvo planuojama 144 mln, iš kurių Europos Sąjungos (ES) Sanglaudos fondas iki 100 milijonų eurų, o PV finansuojant projekto įgyvendinimą – 44 mln.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

mymoney.lt
travelmaster.lt